Thursday, October 6, 2011

Manipulasi isu punca pemuda tolak Umno

Oleh IZWAN ABDUL HALIM
izwan@harakah.net.my

KUALA NERANG: Seramai 169 penduduk di daerah ini yang sebahagian besar mereka adalah anak muda bertindak menyertai PAS sebagai memberi mesej jelas kepada Umno agar tidak mengamalkan politik semberono dalam meraih sokongan hingga sanggup membangkitkan isu-isu tidak masuk akal.

Apatah lagi dengan perkembangan maklumat yang semakin terbuka sekarang, isu-isu ditimbulkan Umno dan media pro-Umno dilihat mereka sebagai momokan untuk menipu rakyat dari hakikat sebenar.

Misalnya dakwaan 50 ahli PAS di Padang Terap yang menyertai Umno kerana kecewa dengan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dalam isu Mat Indera gagal dibuktikan Umno Padang Terap sehingga kini.

Begitu juga tindakan pimpinan Umno Padang Terap mengepalai isu remeh demontrasi buah rambutan dan berlagak menjadi jaguh isu tanah menyebabkan rasa mual di kalangan anak muda yang semakin menilai maklumat diterima mereka.

Borang permohonan keahlian mereka diserahkan kepada Ketua Penerangan PAS Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor pada majlis ceramah di Kampung Tandop Besar, di sini 2 Oktober lalu.

No comments:

Post a Comment