Friday, September 30, 2011

Pemuda Kedah siap sedia hadapi PRU-13

Oleh IZWAN ABDUL HALIM
izwan@harakah.net.my

ALOR SETAR: Dalam rangka merealisasikan pemuda sebagai elemen penggerak terpenting menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13, Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah telah mengadakan Kembara Mahabbah ke seluruh parlimen negeri ini pada 23 dan 24 September lalu.

Menurut Pengarah Jabatan Pilihan Raya Pemuda PAS Kedah, Ustaz Mohd Helmi Abd Wahab, kembara itu merupakan semakan terakhir tahap kesiapsiagaan Dewan Pemuda PAS Kawasan sebagai jentera pilihan raya di parlimen masing-masing.

Ujar beliau, Jentera Pilihan Raya Pemuda PAS bukan sahaja akan berperanan di Dun dan Parlimen yang ditandingi calon PAS, tetapi turut disiapkan menjadi pembantu utama kepada KeADILan dan DAP.

Usaha itu katanya, sebagai memastikan kemenangan sedia ada dapat dipertingkatkan melalui pertambahan kerusi dan juga majoriti.

Menurut Helmi, pada ketika ini Pemuda PAS Kedah meletakkan kesiapan bahawa pilihan raya akan berlaku pada bila-bila sahaja.

Sehubungan itu, arahan khas pendekatan terakhir ke atas sasaran undi telah dikeluarkan kepada seluruh jentera pemuda sempena kembara tersebut.

Jelas beliau, arahan tersebut merupakan perincian yang telah diseragamkan untuk dilaksanakan Dewan Pemuda PAS Kawasan ke setiap Unit Peti Undi (UPU) atau PAS Cawangan selaras ketetapan Jabatan Pilihan Raya PAS Negeri Kedah.

Kembara selama dua hari dua malam itu melibatkan lawatan ke 34 Dun dalam 14 Parlimen dalam negeri Kedah, manakala bagi Parlimen Langkawi diadakan pada tarikh berasingan.

Pokok Sena


Padang Terap


Pendang


Sik


Baling


Kulim Bandar Baharu


Padang Serai


Sungai Petani


Merbok


Jerai


Alor Setar


Kuala Kedah


Jerlun


Kubang Pasu

No comments:

Post a Comment