Sunday, August 14, 2011

BUKTI: PENEMUAN MANIPULASI IC-PARTI UMNO BOLEH DIHARAMKAN

Kenyataan Akhbar
Dewan Pemuda Pas Malaysia
Ahad 14hb Ogos 2011

Adakah UMNO Boleh Diharamkan ?

Dewan Pemuda PAS Malaysia  telah menjumpai suatu bukti yang cukup mengemparkan negara melibatkan UMNO, Suruhanjaya Pilihanraya(SPR), Jabatan Pendaftaran Negara(JPN) dan  Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia(ROS).  Semua pihak yang terbabit wajib bertanggungjawab terhadap perkara yang dibangkitkan ini. Bukti-bukti  yang Dewan Pemuda PAS Malaysia berikan hanyalah tiga daripada ribuan data yang dimiliki. Tiga data ini sudah cukup untuk membuktikan bahawa sesuatu yang serius sedang berlaku dalam sistem maklumat negara kita.

Bukti Pertama : Identiti  Azhar Bin Ahmad

Maklumat JPN




Maklumat SPR  :



Maklumat Keahlian UMNO :





Bukti Kedua : Identiti Besah Binti Mat

Maklumat JPN :




Maklumat SPR  :



Maklumat Keahlian UMNO :





Bukti Ketiga : Identiti Mansor Bin Ahmad

Maklumat JPN :




Maklumat SPR  :



Maklumat Keahlian UMNO :




Ketiga-tiga bukti di atas boleh membawa maksud bahawa :
  1. Setiap identiti  hanya dibezakan dengan dua digit terakhir kad pengenalan masing-masing. Nama, tarikh lahir, kod negeri , digit ke-9  dan digit ke-10 adalah serupa. Pemuda PAS mempunyai  ribuan bukti yang seumpama ini. Ini membuktikan ia bukan suatu kebetulan, sebaliknya lebih mirip kepada suatu manipulasi pilihanraya.
  2. Azhar Bin Ahmad, Besah Binti Mat dan Mansor Bin Ahmad mempunyai dua kad pengenalan dan boleh mengundi dua kali dalam satu pilihanraya.
  3. Azhar Bin Ahmad, Besah Binti Mat dan Mansor Bin Ahmad  mempunyai dua keahlian UMNO cawangan dan boleh mengundi dua kali di mesyuarat peringkat cawangan UMNO.
Berdasarkan ribuan bukti yang dimiliki oleh Pemuda PAS Malaysia, maka adalah mustahil bagi Setiausaha Agong UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor  tidak mengetahui manipulasi yang berlaku ini. Manipulasi ini bukan sahaja melibatkan SPR tetapi melibatkan secara terus kepada pertubuhan UMNO, sebuah parti yang menjadi tunggak pemerintah Barisan Nasional(BN) yang semakin reput dimamah usia. Jika seorang Setiausaha Agong UMNO tidak dapat mengesan manipulasi data dalam partinya maka beliau merupakan seorang Setiausaha UMNO yang paling lemah dalam sejarah. Tidak wajar bagi Dato' Sri Mohd Najib Bin Tun Haji Abdul Razak meneruskan perkhidmatannya. Tetapi jangan pula Presiden UMNO memberi alasan ia hanyalah kesilapan kerani sahaja.
Pemuda PAS Malaysia mendesak kepada  Jabatan Pendaftar Pertubuhan Malaysia(ROS) bertindak tegas terhadap manipulasi yang melibatkan pertubuhan dan ahli UMNO.  Jika terbukti  Azhar Bin Ahmad, Besah Binti Mat dan Mansor Bin Ahmad  pernah mengundi dua kali dalam pemilihan peringkat cawangan maka mungkin banyak mesyuarat cawangan UMNO menjadi tidak sah. Seterusnya UMNO bakal berdepan dengan krisis 1988 yang menyebabkan pertubuhannya diharamkan.  Ini merupakan manipulasi yang sangat serius berlaku dalam negara.  Ahli-ahli UMNO berhak mendapat penjelasan daripada presiden mereka. Rakyat Malaysia juga mahu penjelasan daripada Presiden UMNO dan Ketua Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) berhubung dengan manipulasi yang berlaku.

Pemuda PAS juga mendesak agar Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) memberi  penjelasan kepada rakyat Malaysia bagaimana Azhar Bin Ahmad, Besah Binti Mat dan Mansor Bin Ahmad boleh mengundi dua kali. Tan Seri Aziz, Pengerusi SPR jangan hanya mencari alasan bahawa manipulasi ini hanyalah perkara kecil.  Kalau manipulasi ini kecil bagaimana Dewan Pemuda PAS boleh memiliki ribuan bukti terhadap masalah ini.
Pemuda PAS  mendesak kepada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) menjelaskan kepada rakyat Malaysia bagaimana Azhar Bin Ahmad, Besah Binti Mat dan Mansor Bin Ahmad boleh memilik dua kad pengenalan yang berbeza. Jangan memberi alasan mereka adalah individu yang berbeza kerana Dewan Pemuda PAS memiliki ribuan bukti penyamaran yang sama dan hampir sama.
Dewan Pemuda PAS merasa kesal dengan keraguan terhadap  sistem maklumat dalam JPN, SPR dan ROS. Ruang ini boleh digunakan oleh pihak berkepentingan untuk memenangi sesuatu pemilihan atau sesuatu pilihanraya. Suatu badan bebas harus ditubuhkan untuk menyiasat manipulasi yang telah kami buktikan selama ini.

SUHAIZAN BIN KAIAT
PENGERUSI PEMULIHAN DEMOKRASI & MOBILISASI PEMUDA PAS  MALAYSIA
KETUA  PEMUDA PAS JOHOR.
0197285174

No comments:

Post a Comment