Thursday, August 4, 2011

Pemuda Baling tekad pertahan kemenangan

SUNGAI PETANI: Tekad menjalankan tugas parti sebagai amanah perjuangan dalam meninggikan Islam, Dewan Pemuda PAS Kawasan Baling telah mengadakan Konvensyen Pemuda PAS Baling di Hotel Amanpura, di sini 30 Julai lalu.

Seramai 114 peserta melibatkan Ketua dan Setiausaha Pemuda dari 54 Cawangan menyertai konvensyen sehari itu yang telah memdedahkan peserta mengenai peranan sebagai pimpinan Pemuda Cawangan. Turut dibentangkan mengenai gerakerja pilihan raya termasuk pendedahan mengenai teknik berkempen dan menjawab tohmahan musuh.

Menurut Setiausaha Pemuda PAS Pusat, Khairul Faizi Ahmad Kamil, program seumpama itu perlu diteruskan dalam usaha memantapkan pemuda.

Ujarnya, peranan Pemuda dalam pengurusan adalah untuk memperkemaskan organisasi dan menambah keahlian pemuda.

Selain itu, sebagai sayap penting parti, Pemuda juga perlu menunjukkan kesungguhan serta tanggung jawab kepada jamaah.

Beliau turut menyeru para pemuda bersikap mengambil berat arahan jamaah untuk dilaksanakan dengan sebaik mungkin selain memiliki tatacara pengurusan yang ‘smart’ agar berupaya menghadapi cabaran siasah dan dakwah masa kini.

Di akhir konvensyen tersebut, Khairul Faizi turut menyerahkan buku gerakerja kepada setiap cawangan bagi memantapkan lagi organisasi Pemuda Cawangan.



Oleh IZWAN ABDUL HALIM
izwan@harakah.net.my

No comments:

Post a Comment