Friday, August 12, 2011

Sumbangan Ramadhan Rakan BlackBerry YB Mohd Nasir

KUBANG ROTAN: Ramadan mencetuskan hubungan kasih sayang sesama manusia yang tidak pernah henti apatah lagi dalam usaha meraih limpahan keberkatan bulan mulia ini.

Tidak mahu terlepas peluang yang hanya berkunjung setahun sekali ini, satu kumpulan menggelar diri mereka sebagai Rakan BlackBerry Messenger (Rakan BBM) Adun Kubang Rotan, Mohd Nasir Mustafa telah mengambil inisiatif mengumpulkan sumbangan untuk tujuan tersebut.

Walaupun baru mempunyai 13 anggota, kumpulan baru tersebut telah menggerakkan program awal mereka menghulurkan sumbangan keperluan harian sempena Ramadan kepada golongan memerlukan dan ziarah sehari itu turut disertai Penaung Eksekutifnya, Mohd Nasir sendiri pada 6 Ogos baru-baru ini.

Menurut salah seorang anggotanya, Yusrin Zakri Adnan, inisiatif itu sebagai membantu meringankan beban golongan memerlukan selain mengajak Rakan BBM untuk sama menginsafi kedaifan holongan tersebut.

Ujar beliau, semua Rakan BBM juga bergerak sebagai mendokong komitmen Mohd Nasir sebagai Adun yang sangat prihatin kepada penduduk dalam Dun beliau.

Seusai menghabiskan jelajah sehari itu, mereka bersama menikmati hidangan berbuka puasa di Restoran Nelayan Kuala Kedah dalam usaha mengeratkan hubungan keanggotaan.


Oleh IZWAN ABDUL HALIM
izwan@harakah.net.my

No comments:

Post a Comment