Wednesday, August 24, 2011

Yakin Najib adakan PRU tahun ini - Mahfuz


Oleh Harakah Kedah

ALOR SETAR: Naib Presiden PAS, Dato’ Mahfuz Omar yakin Pilihan Raya Umum akan berlangsung sebelum hujung tahun ini.

Menjelaskan perkara itu beliau berkata, Presiden Umno, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak akan mengadakan Pilihan Raya Umum sebelum Perhimpunan Agung Umno memandangkan gelombang untuk menjatuhkannya terlalu kuat ketika ini.

Antara perkara tersebut ujar Mahfuz, dapat dilihat dengan terbit buku yang mengecam dan mengkritik Najib.

“Jika pilihan raya diadakan selepas Himpunan Agung Umno, akan ada kumpulan-kumpulan gerakan untuk menjatuhkan Najib ini mengambil kesempatan mengkritik Najib dalam Himpunan Agung Umno dan akan ada tuntutan-tuntutan untuk mendesak Najib berundur.

“Sebab itu saya yakin pilihan raya akan diadakan dalam tahun ini,” terang beliau pada Iftar Perdana dan Taklimat Gerakan Gelombang Bersepadu sempena Sambutan Nuzul Quran PAS Kedah di Kompleks PAS Kedah, di sini 19 Ogos baru-baru ini.

Tambah Mahfuz lagi, jika sekiranya Najib melakukan rombakan Kabinet sekalipun, akan berlaku pergolakan dalaman Umno yang lebih dahsyat.

Mengulas mengenai Gerakan Gelombang Bersepadu PAS Kedah, beliau menegaskan bahawa jentera PAS di semua peringkat perlu melakukan pengurusan maklumat agar sampai ke corong telinga rakyat serta melaksanakan keadilan dan ihsan.

Jelas beliau, keadilan dan ihsan merupakan dua elemen dakwah yang membawa kepada gelombang besar penerimaan kepada Islam sebagaimana dapat difahami dari Surah An-Nasr dan peristiwa Fathu Makkah di mana manusia berbondong-bondong menerima Islam.

Terangnya, Islam di masa Nabi Muhammad SAW semakin diterima antaranya melalui pelaksanaan keadilan dan ihsan.

Maka tegas Mahfuz, kejayaan hari ini juga boleh dicapai berdasarkan penyebaran dan penguasaan maklumat dari pelaksanaan program-program keadilan dan ihsan.

No comments:

Post a Comment